اطلاعات موضوع

کتاب ها

رساله
موضوع
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
مؤلف
مجهول
عنوان اصلی
رساله
زبان
پارسی
موضوع اصلی
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
آغاز
سپاس وافر قادری را که حرکت سریع دوایر افلاک را سبب ازدواج اصول و امتزاج ارکان گردانید و درود متواتر کاملی را
انجام
چکنم دم من بر تست/فعلن فعلن فعلن/مقطوع/مردم آیم سویت/ باشم ببینم رویت/ فعلن فعلن فعلن/ تمت بعون الله

مؤلف
مجهول
رساله
موضوع
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
مؤلف
مجهول
عنوان اصلی
رساله
زبان
پارسی
موضوع اصلی
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
آغاز
بعد از تیمن بموزون ترین کلامی که قافیه سبحان انجمن قصاحت بدان تکلم کنند اعنی سپاس و ستایش حضرت واهب
انجام
خصم شتر دلت را قربان همی کنند/ زان روی سعد ئابح آهیخته کاردست/ تمت الرساله فی علم القوافی بعون الله

مؤلف
مجهول
رساله
موضوع
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
مؤلف
عطاء الله بن محمود الحسیني النیشابوري المشهدي، برهان الدین
عنوان اصلی
رساله
زبان
پارسی
موضوع اصلی
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
آغاز
شکر و سپاس بی قیاس خالقی را که تاسیس بدایع مصنوعات و نظم سلسله موجودات بی دخیلی و شریکی نمود و بنور معرفت
انجام
او را ردیف نام کردند/ قد تم رسالتی بعون الوهاب/ امید باشد که همگی صدق و صواب/ ود سهو و خطایی شده باشد واقع

مؤلف
عطاء الله بن محمود الحسیني النیشابوري المشهدي، برهان الدین
رساله
موضوع
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
مؤلف
مجهول
عنوان اصلی
رساله
زبان
پارسی
موضوع اصلی
  • زبان و ادبيات
  • زبانها و ادبیات ایرانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • ادبیات فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • موضوعات خاص
آغاز
بدان ای فرزند ایدک الله که هیچ علمی بخرده بینی موسیقی نمیرسد چنانکه حضرت امیر المومنین سیر هر علمی کرده چ.ن لعلم موسیقی
انجام
و از آن بعجم رود و از آن به نیشابورک رود و بعراق رود و از آن بمخالف رود و چهارگته شد کند بیان چهار شد این بود که نوشته شد تا دانند فصل

مؤلف
مجهول